Мастър в: дизайн мислене, визуално мислене
Фокус: обучения, проучване на терен, брейнсторминг, визуално мислене
Брой проведени уъркшопи: > 40
Брой реализирани проекти: > 5
Индустрии: Архитектура, Интериорен дизайн, Образование
Аз съм Мария. Винаги съм била много добра в систематизирането на информация и отсяване на нужното от ненужното. Това много ми помагаше както в училище, така и в университета, защото не се плашех, когато пред мен се изсипваха огромни книги с информация, която трябва да прочета.
В работата си, по-конкретно от работата в екип се научих да слушам: да бъда по-толерантна и търпелива, да се интересувам от идеите на другите, да се опитвам да ги надградя с моите познания. Това много ми помогна в архитектурната ми работа, защото осъзнах,че идеите на много и различни хора, които си имат доверие, балансират се и надграждат заедно, могат да постигнат съвършен продукт.
Любовта към екипната работа и интересът към взаимодействието между хората естествено ме доведе и до дизайн мисленето, покрай което продължавам да научавам различни неща всеки ден.
Проучването, проектирането и изготвянето на реконструкцията на Центъра по природни науки и предприемачество към I OУ “Никола Вапцаров”, Берковица, защото ми беше първият такъв проект.
Проучването, дизайна и провеждането на модула по Визуално мислене за учители към европейския проект Developing Innovation and Creativity in Education, защото работата с учители е изключително вдъхновяваща.
Подготовката и провеждането на обучение за фасилитатори по дизайн мислене в Анкоридж, Аляска, защото на това обучение достигнахме до нови висини: да обучаваме бъдещи обучители.
Веднъж по време на уъркшоп със студенти от една африканска страна, за откриване решихме да направим една игра, която подпомага работата в екип и обикновено е много забавна. Тя представлява хващане за ръце и увиване на всички хора в голям възел. Това, което изобщо не бяхме взели предвид беше, че въпреки участниците бяха млади студенти и се познаваха, такъв тип физически контакт не беше приет в тяхната култура. Заличихме неловката ситуация със смях, но това ни научи много важен урок: при дизайн на един уъркшоп определено трябва да се взима предвид контекста, от който идват участниците, за да може да е приятно и пълноценно за всички.
В неделя ставам рано ЕДИНСТВЕНО за:
ски, а когато няма - тренировка по пилатес, пътешествие до морето, да закуся и да си легна отново
Мастър в: co-working as a service, design thinking, stakeholder management.
Фокус: обучения, брейнсторминг, прототипиране,
Брой проведени уъркшопи: > 20
Брой реализирани проекти: > 10
Индустрии: IT, FMCG, Публичен сектор, Social enterprise.
От началото на професионалния си път винаги съм търсел начин да намеря удовлетворение не само от свършената работа, но и от самия процес на вършенето ѝ. През последните дванадесет години, с натрупване на опит в управление и мотивацията на много хора - ръководене на предизборни кампании, мениджмънт на големи културни продукции и работата в държавни институции, открих повтарящите се мотиви.
Първо, постоянно да развивам потребността си да работя с хора, да изграждам и мотивирам общности. И още по-важното - да превръщам работната среда във възможно най-малко работна и същевременно възможно най-продуктивна с цел създаване на искрени продукти и услуги - което стана и моята професионална мисия.
Трансформирането на Designthinking.bg в Launchlabs София като доказателство, че сме водещите експерти в бизнес иновациите и организационната трансформация.
Beta House Sofia - първото мащабно място за споделена работа в София, което само по себе си се превърна в синоним на коуъркинг и където се проведоха първите обучения по дизайн мислене в България.
Работата ми по дизайна и имплементирането на глобални програми за корпоративна социална отговорност на IBM, SAP и FedEx, основаващи се на професионалните умения на служителите.
Софтуерна компания с изпипана до последен детайл технология в областта на индустриалната автоматизация, която не можа да достигне до пазар за продукта си. Най-голямата ѝ слабост - това, с което бяхме най-горди - технологията. Разработването ѝ не премина през цялостен процес на тестове с потенциални потребители и събиране на обратна връзка за следващи итерации. Това отдалечи продукта от реалните нужди на интеграционните софтуерни инженери и ограничи компанията до доставчик на софтуерни услуги със значително по-ниска добавена стойност. Научените уроци - готовото е по-добро от перфектното.
В неделя ставам рано за да:
Заведа децата на ски / тенис, да направя кафе на Петя, да заведа себе си на ски на място, където не стигат лифтове.
Кратък профил:
Мастър в: design thinking, service design, systems thinking, futures thinking
Фокус: дизайн на обучения, фасилитиране на проекти за иновации, design research
Брой проведени уъркшопи: > 200
Брой реализирани проекти: >20
Индустрии: авиация, IT, Education
По рождение съм човек, който обича да “оправя” нещата. Ако нещо е разпиляно - да се подреди. Ако е сложно - да се опрости. Ако нещо е счупено - да се оправи. Може би затова станах първо инженер и работих в авиацията. Това беше първоначално удобно поле за работа - оправяш старото, създаваш нови неща, заобиколен си от себеподобни и всичко тиктака като швейцарски часовник. Но исках да разбера как работи бизнеса, как се движи една цяла организация в дадена посока. Затова направих MBA и работих в роли, свързани със стратегическо планиране, бизнес развитие и управление на финансите. Научих се да виждам голямата картина и не само да създавам неща, а да случвам идеи. Но в традиционния бизнес ми липсваше фокуса върху хората. Така след 10 години стигнах до дизайн мисленето и кръга се запълни - хора, бизнес, технологии.
Създаването на DesignThinking.bg и превъплащението и в launchlabs Sofia - студио за бизнес иновации и организационна трансформация
Изграждането на вътрешна програма за развиване на фасилитатори по дизайн мислене, която работи безупречно всеки път и ни позволява да имаме разнороден и квалифициран екип
Изграждане на общност от обучители и фасилитатори по дизайн мислене в Аляска
Най-големият ми провал - акселератор за иновации в сферата на авиацията, който не можа да отлепи от пистата. Опитах се да го стартирам във време, когато индустрията още не беше готова за това. А вероятно и аз самата. Урокът - “За всичко си има правилното време”.
В неделя ставам рано:
За да почета. Да покарам кроскънтри ски. Да закусвам с Макс.
Мастър в: Design thinking, Service design, Placemaking
Фокус: проучване на терен, брейнсторминг, прототипиране, визуално мислене, иновации
Брой проведени уъркшопи: >15
Брой реализирани проекти: >12
Индустрии: дизайн, архитектура, фотография
Първият ми „дизайн“ беше шнола за коса във формата на химикалка. Бях на пет и бях страшно горда от себе си. Разбрах, че като порасна искам да измислям разни неща.
По-късно започнах да поглъщам книги с научна фантастика, проследявайки възможни бъдеща и цивилизации. Научих, че нещата са взаимосвързани и промяната на едно, води до промяна на следващото.
Години по-късно, вече като архитект, търсех как мога да давам максимална добавена стойност в работата си. Опитът ми показа, че това може да стане, когато са ангажирани всички мои умения и интереси. Само така приносът ми е цялостен и уникален. Един от най-важните изводи до които стигнах обаче е, че даденостите и ограниченията с които трябва да се съобразявам не са пречки, а възможности за създаването на работещ и уникален проект.
"Банковият клон на бъдещето" - създаване нов стандарт за дизайн, който се фокусира, както върху преживяването на клиентите, така и на служителите на Райфайзен Банк.
Концепция и продуктово развитие на „Таратанци“ - иновативен визуален поглед към българските народни танци и развиване на съвременен подход към българския фолклор.
„Портрети на изчезваща София“ - представяне на проблема с опазването на старите софийски къщи, не само като разрушаване на физическата тъкан на града, а като изтриване паметта за хората и начина на обитаване на градската среда.
Преди доста години, по предложение на познати направих продукт с идеята да участвам на един от големите коледни базари. Бях убедена, че е страхотен и ще върви като „топъл хляб“, но неприятната изненадана беше, че само малка част от бройките се продаде. Урок едно: предположения без проучване на потенциалните клиенти, е по-вероятно да не се окажат верни. Урок две: рекламата е важна – продукт за който почти никой не знае, няма шанс да се реализира.
В неделя ставам рано за да:
разходя лапичките на Рони, пофантазирам с писалка или бои, снимам сгради, улици, хора
Мастър в: design thinking, architectural design, visual thinking
Фокус: обучения, проучване на терен, брейнсторминг
Брой проведени уъркшопи: > 60
Брой реализирани проекти: > 5
Индустрии: Архитектура, Интериоредн дизайн, Образование
Веднъж след моя презентация, CEOто на голяма рекламна агенция ми каза: “Ти можеш да продадеш всяка идея.” Но не мисля, че е прав. Истината е, че никога не съм гледала на това като “продаване”, а като споделяне на знание - още известно като учене. Това за мен е и най-важното човешко умение.
От дете винаги съм била много добра в ученето. Бях си разработила мои методи как да уча и как да откривам най-важното, което трябва да направя, за да постигна резултата, който търся. От тук дойде и интересът ми към “мозъчните хакове”, скоростното четене, майндфулнес, техники за визуално мислене. Това ми позволи да комбинирам изучаването на архитектура, с бизнес и иновации, и дори международни отношения.
Хвърлих се в дизайн мисленето толкова отдадено, защото е процес, който непрекъснато подтиква човека да се учи и то от реалността; вдъхновява ме да го използвам в различни видове проекти, но най-вече да го преподавам и споделям с хората.
Проучването, проектирането и изготвянето на реконструкцията на Центъра по природни науки и предприемачество към I OУ “Никола Вапцаров”, Берковица.
Проучването, дизайна и провеждането на модула по визуално мислене за учители към европейския проект Developing Innovation and Creativity in Education.
Подготовката и провеждането на обучение за фасилитатори по дизайн мислене в Anchorage, Alaska.
Приемането ми в American University in Washington, DC веднага след завършването на гимназия. Въпреки че на времето изглеждаше като голям успех, считам че беше провал в дългосрочен план, защото си бях поставила като цел да отида да уча в САЩ без изобщо да знам какво искам да уча там и защо - тоест целта ми беше лишена от смисъл, макар и да я постигнах. Научен урок: бъди осъзнат за мотивацията си.
В неделя ставам рано за да:
Изключа алармата на телефона си, ако случайно съм я забравила, направим ритуалната си разходка за кафе и кроасани в Докторската градинка с Краси
Мастър в: дизайн мислене, архитектура, визуално мислене
Фокус: обучения, проучване на терен, визуално мислене
Брой проведени уъркшопи: > 5
Брой реализирани проекти: > 1
Индустрии: Архитектура, Образование
Аз съм Иванка и вярвам, че всеки си има супер сила. Дълго време мислех, че моята е ученето, защото винаги ми се е отдавалo с лекота. След като приключих с формалното си образование имаше период, в който трябваше да се адаптирам към новата среда без училище. Тогава съзнанието ми някак само се прехвърли от изучаване на „науките“ към изучаването на хората около мен и тогава открих истинското си призвание.
Оказва се ,че през цялото време тайното ми оръжие (тайно и за мен) е било способността ми да разбирам хората и тяхната мoтивация. Винаги ми е било лесно да възприемам нови неща,именно защото ми е било интересно да изследвам как това влияе на хората и техните решения и поведение.
След това логично открих и дизайн мисленето, което отвори още врати пред мен и ми даде възможност да развия и канализирам това, което най-много ми се отдава, за да помагам на другите да намерят своя път.
Ръководенето на проект DICE (Developing Innovation and Creativity in Education) по европейска програма за въвеждане на иновации в образованието.
Проучването, дизайна и провеждането на модула по Визуално мислене към проект DICE.
Проекта за заслон на Витоша, изцяло създаден използвайки принципи от дизайн мисленето.
Веднъж работех с група високо квалифицирани и опитни архитекти. Трябваше да изготвимпредложение за конкурс и смятах, че подходът, ориентиран към човека, може да отличи нашето предложение. Трудно беше обаче да предам какво имам предвид. Колкото и да се опитах да обясня как директният контакт с хората, за които проектираме, може да ни е от полза. Докато не ги заведох на място.
Наученият урок - „Покзавай, не разказвай.“
В неделя ставам рано, за да
направя палачинки на любимия човек или да излезем на разходка.
Мастър в: design thinking, scrum, архитектура, графичен дизайн
Фокус: обучения, фасилитиране, проучване на терен, брейнсторминг, прототипиране, визуално фасилитиране, визуално мислене
Проучване на терен, генериране на идеи, прототипиране, изграждане на концепция, презентационен дизайн, дизайн на тренинги, обучения и визуално фасилитиране, визуално водене на бележки, storytelling
Брой проведени уъркшопи: > 30
Брой реализирани проекти: > 20
Индустрии: архитектура, банки, логистика, стартъпи, социално предприемачество, образование
Аз съм Силияна и от ранна възраст, когато нещо ме впечатляваше, винаги ме занимаваше въпроса: „А как сa стигнали до тази идея?“. Непрекъснато изучавах как се случват нещата и много обичах когато открия или разбера нещо да го споделя на приятелите ми. Още тогава ми казваха, че умея да обяснявам нещата увлекателно и лесно.
Винаги съм се интересувала от взаимовръзките и от холистичния подход. Затова се влюбих в архитектурата. Фокусът ми обаче не беше в конструирането на сградата сама по себе си, а в изграждането на пространството, което да обогати преживяванията на хората. Заразих се с вируса на дизайна безвъзвратно… Работила съм архитектурен, интериорен, продуктов, презентационен и графичен дизайн. Обичам самия процес. Когато проектирам, всъщност си играя, опознавайки света и законите, които го движат. В резултат, често клиенти са се учудвали колко просто и естествено може да е решението и от различната гледна точка.
Суперсилата ми е в изграждането на цялостната концепция, а тайната ми - отношението ми към Човека.
Дизайн на нов, единствен по рода си корпоративен клон за Райфайзен Банк, който напълно променя традиционната функция на банков клон.
Разработване на концепция за ориентирана към служителите на логистична компания чрез серия от семинари за съвместно създаване със служители, мениджмънт и архитекти.
Подготовка, проектиране и изпълнение на цялостна програма за клиентско преживяване за екип, разпределен в 600 офиса.
„Hack House“ е неуспешният ми стартъп проект, в който всеотдайно се гмурнах, напускайки работа. Урокът, който си взех е, че по-важни от навременна, иновативна идея и от професионалните качества на екипа, са споделените им ценности, които ще го държат заедно в преодоляването на предизвикателствата по пътя.
В неделя ставам рано за да
Се насладя на утрото, започна деня с лека йога, се отдам на дълга разходка
Мастър в: дизайн мислене, дизайн на комуникационни стратегии и кампании
Фокус: фасилитиране, проучване на терен, брейнсторминг
Брой проведени уъркшопи: > 10
Брой реализирани проекти: > 20
Индустрии: ИТ, фарма, земеделие, наука, НПО сектор, спорт, изкуства и култура
Аз съм Марта. По рождение съм динамична, бърза и подвижна. Обичам абстрактното – идеите, концепциите, стратегиите. Отдават ми се публичните комуникации, презентациите и творчески дейности. Може би това е и причината да се занимавам повече от 10 години с PR и комуникации, винаги да търся нови предизвикателства и клиенти в различни сектори - от културни институции и големи корпорации, през IT и НПО сектора, до проекти в спорта и науката. Мотивират ме и ме движат спонтанността, способността на мозъка да твори и “аха” моментите. Затова се пренасочих към дизайн мисленето. Това, което харесвам в уъркшопите, които водя, е възможността да създавам заедно с участниците, да се обединяваме около споделени ценности и да създаваме споделени, да ги предизвиквам да бъдат по-емпатични и толерантни, да търсят повече възможности, отколкото пречки и да свързват точките.
А, и между другото, учих френски, немски, испански и английски език, а също и коренния новозеландски език - маорски.
Професионално публично събитие с Алистър Кембъл в България - консултантът по стратегически комуникации на Тони Блеър.
Като част от комуникационния екип на прекрасните „Фабрика за идеи“ участвах в тридневен форум, посветен на генерирането на практични и приложими идеи за социална трансформация в този забравен от света край на Европа.
Баща ми е запален гмуркач и създаде първото и единствено в България списание за подводен спорт, което спечели и наградата за дебют. По повода, организирахме първата пресконференция под вода. Беше щуро!
Изчаках твърде дълго време преди да “скоча" и направя “голямата” промяна от PR към дизайн мислене.
Научен урок: Винаги, винаги да следвам моментния си импулс, интуиция и порив, защото те са най-правилният часовник!
В неделя ставам рано за да
Всеки ден ставам рано, за да изпреваря шума и скоростта, а в неделя ставам късно, за да се насладя на бавното разстилане на деня. И да помечтая.
Мастър в: design thinking, systems thinking
Фокус: дизайн и фасилитиране на обучения, брейнсторминг и генериране на идеи, разказване на истории / презентиране на продукти и услуги
Брой проведени уъркшопи: >20
Брой реализирани проекти: >10
Индустрии: банки, образование, фармация, НПО сектор, ИТ, консултиране
Аз съм Биляна и от дете обичам да слушам другите и да наблюдавам поведението им и как си взаимодействат. Продължавам да го правя всеки път, когато се намирам сред хора, като особено ме привличат далечни места, чужди култури и различния начин на живот. В миналото си много повече чувствах липса на увереност да изразявам себе си, отколкото тихо да събирам знание и беше огромна изненада дори и за мен, когато по-късно в живота ми не просто имах силно вътрешно желание да споделя това знание, но се оказах и естествен добър разказвач на истории.
Винаги съм била добра в концептуализирането и анализирането на информацията иструктурирането на процеси – нещо, което хората обикновено не свързват с креативност. Аз обаче искрено вярвам, и практиката ми го е доказала, че иновациите и добрите идеи се случват между хаоса и реда. Богатият ми опит в развитието на бизнес проекти и маркетинга ми даде този баланс между системния подход и хаотичната креативност. Когато за пръв път се срещнах с дизайн мисленето, това за мен беше отварящо съзнанието преживяване и началото на ново приключение. То прекрасно надгради върху предишния ми опит и свърза липсващите дотогава парчета.
Искрено вярвам в силата на сътрудничеството и колективната интелигентност и че всеки човек притежава способността да създава. Изграждането на човешки-ориентирана среда, продукти, услуги и процеси е ключово за отключването на човешкия потенциал и добавянето на смисъл и стойност.
Проект, който реализирах за една неправителствена организация в Африка, като бях ментор на местни социални предприемачи и помагах на различни бизнеси да постигнат финансова устойчивост. Това беше изключително удовлетворяващ проект за мен, тъй като видях как работата ми трансформира местния начин на работа, промени поне малко от съзнанието им и подобри живота им.
Имах главна роля в стартирането и развитието на афилиет в маркетинг бизнеса на щатския пазар на рекламна агенция от България във време, в което интернет базираните проекти и дигиталния маркетинг бяха все още в графата „извънземни неща“.
Да бъда част от екипа, който организира събитието Reinventing Organizations в България – една вдъхновяваща конференция и единствената за споделяне на знание и обмяна на практики за ориентирани около човека подходи и човешкото щастие на работното място.
Чаках твърде дълго преди да напусна корпоративния свят. Беше прекалено плашещо за мен да напусна сигурния бряг и загубих години от живота си – време, което можех да отдам да намеря смисъла и удовлетворението от професионалния си живот, които тогава търсех.
Основният научен урок: Да предприемам по-смели стъпки и винаги да се доверявам на вътрешния си подтик и интуиция.
В неделя ставам рано за да:
правя йога или медитация и да се насладя на едно лежерно и дълго сутрешно кафе
Мастър в: стратегическо планиране, изграждане на брандове, дизайн на услуги
Фокус: проучвания, стратегическо планиране, фасилитиране, брейнсторминг
Брой проведени уъркшопи: > 20+
Брой реализирани проекти: > 40+
Индустрии: ритейл, образование, медии, бързооборотни стоки (FMCG), телекомуникации, банкиране, електроника, автомобили и FMCG.
Вярвам в развитието и че ако не променяме нищо, нищо не се променя. Винаги търся да открия нова и различна перспектива, нов процес или бизнес модел, които да отключат развитие. Смислени за мен са проектите, в които една компания или бранд преоткрива себе си и връзката си с хората.
От работата си основно се научих да слушам и чувам други, различни гледни точки. Научих, че когато действително положим усилия да разбираме и приемаме повече отсрещната страна, тогава ставаме по-добри професионалисти, но и хора.
Най-важният ми професионален проект е успешното установяване и имплементиране на процеси и критерии за работа в екипа, с който работих в Saatchi & Saatchi. Най-ценното от професионалния ми път винаги са били хората, с които съм имала щастието да работя.
На второ място, всички (неизброимо много) творчески проекти, по които сме работили в агенцията. От създаването и/или препозиционирането на нови марки за малки локални бизнеси, през стратегически проекти за утвърдени международни компании и социални кампании, чрез които сме вдигали шум за значими за обществото теми.
Предаването на знания и практически опит продължавам да правя и в програмата по брандинг в магистратурата по брандинг на Arc Academy.
Липсата на време за отдаване на лични проекти.
Научени уроци - безброй, но и доста в backlog. Най-ценният урок: да правя нещата едно по едно, а не както изисква днешния свят - милиони неща едновременно. На изток казват, че нещата се правят едно по едно. Това, в ерата на безброй разсейващи фактори, си е освен урок и услуга за вътрешния мир.
В неделя ставам рано за да…
не ставам рано. Освен ако не съм някъде на морето или в планината. И ако имам време, търся нова музика, която да захранва плейлистата ми в Spotify.
Мастър в: business design, innovation strategy, agile coaching
Фокус: обучения, фасилитиране, генериране на идеи, визуално мислене, създаване и разказване на истории
Брой проведени уъркшопи: > 20
Брой реализирани проекти: > 30
Индустрии: образование, ритейл, start-up, финанси, FMCG, логистика, телекомуникации
Милин, един от малкото с подобно име в България. По рождение съм любознателен, което времето прекарано в гората, докато живеех в малко село до Трявна, допълнително го надгради. Със времето тази любознателност се разви в емпатия и интерес към чувствата на хората. Което пък ми помогна да изградя уменията да слушам - нещо, в което не бях много добър дълго време. Обичам да свързвам обикновенни неща, по неочакван начин.
Създаване на среда, в която Saatchi & Saatchi да израсне от малка и непозната агенция, до агенция със собствена култура и облик, призната едновременно за агенция на годината по ефективност и креативност.
Поредица от по-малки образователни проекти, които постепенно прераснаха в нещо по-голямо и устойчиво - ARC Academy, образователна платформа за бъдещи създатели.
Откриването на собствен бранд магазини Red Passion. Бях малък, поиграх си на предприемач и после ги затворих.
Сериозната инвестиция от време, надежди и пари в стартиращата компания thecamp.me (платформа за организиране, куриране и споделяне на знание), на която така и не намерихме устойчив бизнес модел. От там си затвърдих мисълта “Fail fast, fix fast, learn fast”. Но не беше много fast.
В неделя ставам рано за да:
Няколко варианта - да преподавам, да ходя да гледам мач, да пътувам, да съм в природата с децата си или да чистя в къщи, за да не ме боли глава от предишната вечер. Всички са ми любими.
Мастър в: product /service/system design, design thinking, visual thinking
Фокус: фасилитиране на проекти и обучения, генериране на идеи, концептуализиране, визуално мислене, прототипиране
Брой проведени уъркшопи: > 15
Брой реализирани проекти: > 20
Индустрии: устойчиво развитие, здравеопазване, обществени услуги, вътрешен дизайн и продуктов дизайн
Аз съм Мая и имам чувството че съм започнала своя път към дизайна още от малко дете. Израснах с любопитен поглед, изучавайки и рисувайки света около мен, в експериментиране, намиране на взаимовръзки между нещата и създавайки позитивни и забавни преживявания за хората в моя квартал.
Сега моята страст е да използвам своите професионални качества в услуга на обществото и околната среда. За изминалото десетилетие израснах от създаването на пространства за хората и обектите, с които си служат, до измисляне на нови преживявания и услуги, които задвижват “невидимата” част от живота.
Виждам дизайнът като дисциплината, която има потенциалните инструменти да се справи със сложните предизвикателства на нашето съвремие.
Това, което наистина ме мотивира в процеса е магията на двата му ключови момента - съвместното създаване - когато хората работят заедно успешно с правилните инструменти и моментът на откритие - когато тестваме прототип, за да го подобрим в нещо по-качествено. И двете неща важат за всеки един контекст.
Turnus Plus - нова система от продукти и услуги за трансформиране на клиничното образование и практика на общопрактикуващите лекари и лекарите по спешна медицина в Австрия. Създадена съвместно с всички лекари, завеждащи отделения и директори от обществените болници в щата.
Курс по визуално мислене и генериране на идеи за дизайн професионалисти от различни индустрии. 6 пълни уикенда теория и практика. Измислих и фасилитира преживяването и програмата и се радвам, че всеки получи това, за което беше дошъл.
Проект, в който участвах, който отвори много други възможности е РеЛакс - трансформиране на градска среда с интерактивни инсталации направени чрез upcycling на дарени мебели и обекти от дома.
В частта продуктов дизайн имам различни награди и отличия: мебели (Българска мебел на годината 2015), пространства (Sustainable Housing Competition, Finland 2013), устойчиви опаковки (LEGO and SCA Packaging, 2012), иновация продукт-услуга (Junior Achievement Bulgaria, 2013) и т.н.
Най-големият ми провал е липсата на консистентни усилия в една посока, в която да работя за да донеса промяна. Започнала съм много различни инициативи, и поради липса на ресурси те са потъвали. Досега не съм успяла да развия някоя от тях така че да процъфти.
Научен урок - Имай доверие в себе си, работи усилено и много търпение
В неделя ставам рано за да:
Аз имам дете и ставам рано всеки ден. Особено в почивните. Обичам да сме навън сред природата, да практикуваме приключенските спортове или просто да вземам свята природна терапия. Ако имам и скицник под ръка - още по-добре!
Мастър в: design research, design thinking
Фокус: дигитална фасилитация, обучения, проекти
Брой проведени уъркшопи: > 20
Брой реализирани проекти: > 10
Индустрии: банкиране, телеком, консултиране, интериорен дизайн
Аз съм Вероника и искам да науча повече за теб. Правя проучванията, на които стъпва дизайнът. Обичам да говоря с хора, да разбирам начините, по които правят нещата, както и нуждите им. Съвместното създаване е една от страстите ми, откакто разбрах колко добри резултати може да донесе, чрез разказите на преподавателите ми по Културна Антропология в университета Люмиер в Лион. Очарованието от начините, по които аналоговата и дигиталната реалност се преплитат, ме подтикна да изкарам магистратура Взаимоотношения Човек-Машина, за да мога да ги разбирам още по-добре. Твърдо съм уверена в ползите от игровизацията и опитвам да разчупя нещата във всеки подходящ момент.
Върнах се в България след като завърших, заради дълбокия си стремеж да споделям страстта си към клиентски-ориентирания подход и холистичните от начало до край преживявания в родната си страна.
"Lieu d'Être" - градски танцов спектакъл, създаден съвместно от професионалните танцьори и жителите на града, които взеха участие в него. Осъществи се като част от Пловдив - Европейска Столица на Културата 2019. Като медиатор там, работех с всички заинтересовани страни, за да създадем ангажиращо представление - както за съучастниците, така и за зрителите.
Бях част от екипа, който правеше проучванията за редизайн на офис пространство, в което служителите да прекарват само половината от времето си. Офисът вече не е единствено физическо място и ние успяхме да видим как дигиталният трябва да го подкрепя, за да помогне на служителите да вършат най-добрата си работа.
Създаване на платформа, която игровизира туристическото преживяване.
По време на магистратурата си, реших да запиша двойна диплома, за да уча всички неща, които ме вдъхновяваха (Взаимоотношения Човек-Машина и Медиация). Макар и с известно усилие, успях да взема всички изпити - и дойде времето за писане на дипломни. Исках втората да бъде перфектна, но вече се концентрирах върху следващата стъпка от професионалното си развитие. Сами сте се досетили вече - така и не завърших дипломната си работа.
Научен урок: "Готовото е по-добро от перфектното. Върши нещата едно по едно. Понякога трябва да се откажеш от някоя цел, за да постигнеш по-голяма.”
В неделя ставам рано за да:
Посрещна изгрева на слънцето, прочета глава от вдъхновяваща книга и да си изцапам ръцете с проект за ръчно творчество.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.